Stabilizacja barku poprzez sciąganie drążka

Maj 31, 2016

Dzisiaj wpis dla każdego, komu zależy na stabilizacji stawu ramiennego. Jesli przegladacie moja strone wiecie już, że mięsniami, które w rzecywisty sposób stabilizuja cału układ stawów związanych ze stawem ramiennym są w przeważającej ilości mięsnie grzbietu, a nie jedynie jak podaje literatura medyczna stoże rotatorów. Jesli ta wiedza jest Wam obca odsyłam do wpisu:

Rób pompki !! Tylko jak ?? – trochę info dla każdego, kto chce wyciskać mocno i bez bólu

Bardzo dobrym pomysłem, jesli chodzi o pracę ze stabilzacja opisywanego stawu jest wykonywanie ściagania drążka do klatki, bądź trudniejszej wersji tego ćwiczenia czyli podciągania na drążku. Ćwiczenie wykonane prawidłowo musi zawierać komponentę opisanej w artykule rotacji zewnętrznej stawu ramiennego i depresji / retrakcji łopatki. Seria wykonana, tak jak na filmiku wywoła optymalną stabilizację kompleksu barkowego ale również doskonale wpłynie na mięsnie grzbietu. Z moich obserwacji wynika, ze praktycznie nikt nie wykonuje tego ćwiczenia w prezentowany przezemnie sposób. Z tego powodu też osoby wykonujące to ćwiczenie czesto czuja wieksze zaangażowanie mięsni ramion i przedramion, niz prace mieśni grzbietu. Jest logiczne, ze to błąd, bo motorem napedowym tego ruchu powinien być wlasnie najszerszy grzbietu !

Dobrze wykonana seri wpłynie świetnie na poprawę wyglądu pleców – ale da również solidny fundament stawowi ramiennemu, który bedzie mógł działać w ustabilizowany sposób.